Прилад для перевірки ЛКП
Купуючи автомобіль, що був у використанні, важливо провести його повну перевірку, щоб переконатися, що він не бував в ДТП. Часто продавці, а тим більше перекупники, які бажають вигідно заробити на продажу, проводять косметичний ремонт з метою приховування факту аварії. Ось і виходить, що на перший погляд машина виглядає практично нової і дуже привабливою, але потім починають розкриватися проблеми, що тягнуть за собою нові витрати, грошей і часу.
Ми продовжуємо підбирати та перевіряти автомобілі по всій країні, щоб кожен українець міг придбати власний автомобіль в цей складний час.
Слава Україні!
Уникнути такого обману можливо, якщо звернутися до професіоналів, що спеціалізуються на перевірці авто. Навіть при солідному водійський стаж можна пропустити багато нюансів, адже фахівці працюють з цим не від випадку до випадку, а щодня, знають, що таке ЛКП і що може за ним ховатися. До того ж, у них є спеціальний прилад для перевірки лакофарбового покриття авто. Пропонуємо розібратися, навіщо він потрібен, чим може допомогти і що варто врахувати в процесі перевірки.
Види товщиномірів
Прилад для перевірки фарбування авто називається толщиномер. Він здатний виміряти товщину ЛКП, нанесеного на кузов і його деталі. Залежно від принципу дії, розрізняють кілька видів товщиномірів. Прилад для перевірки ЛКП буває:
* Магнітний;
* Електромагнітний;
* Вихрострумовий;
* Ультразвукової.
Конструкція перших досить примітивна. У корпусі встановлений маленький магніт, який по-різному притягається до металевих елементів кузова. У міру того, як змінюється товщина лакофарбового покриття, змінюються і його свідчення. Вони передаються на стрілку, відстежуючи кут нахилу якої, можна перевірити кількість фарби, накладеної на кузов. Такі пристрої коштують недорого, прості в експлуатації, працюють без батарейок, але не завжди точно передають інформацію.
Вартість електромагнітних товщиномірів вище, але це ж можна сказати і про їх точності. Єдиний мінус – такий прилад для перевірки лакофарбового покриття автомобіля підходить виключно для стали, пластикові деталі, елементи з кольорового металу, перевірити не вийде.
Відмінну точність вимірювань пропонують вихореструмо пристрою, але і у них є мінуси. Такий прилад залежить від матеріалу, точніше його струмопровідних властивостей. Наприклад, на звичайному металі допустимі похибки, а ось на міді або алюмінієвих, дані виходять приголомшливо точними.
Найефективнішими вважаються ультразвукові прилади. Вони підходять для металу, пластику, композиту і інших матеріалів. Вартість відповідна, тому для особистого використання їх не купують, перевірити авто можна на фірмовій станції технічного обслуговування.
Як проходить перевірка
Товщиномір важливо використовувати правильно, адже від його свідчень багато що залежить. В першу чергу, варто пам’ятати про калібрування, навіть якщо при покупці вам повідомили, що прилад вже готовий до використання. Для калібрування використовують металеві та пластикові пластини, їх називають еталонними. На кожну пластину нанесений шар фарби, вказана товщина. Важливо переконатися, що зазначені дані і показання приладу збігаються, якщо ж немає – Ви можете змінити відповідним чином.
Визначити, потрапляла чи машина в ДТП і наскільки серйозними були ушкодження, можна, якщо перевірити лакофарбове покриття на різних частинах кузова. Починають зазвичай з переднього крила, рухаючись далі по периметру авто. Всі дані фіксуються. В ідеалі, кожен елемент потрібно перевірити кілька разів, після чого обчислити середнє арифметичне. Так ви зрозумієте в яких межах показання приладу відповідають або не відповідають нормі.
Показання пристрою
Якщо на машині збереглася ще заводська покраска, прилад для перевірки авто покаже 90-160 мікрон. Цей показник може відрізнятися в залежності від моделі автомобіля, наприклад:
у Фольксваген Джетта – 120-150 мікрон;
у Мазди 3 – 80-100 мікрон;
Між верхнім і нижнім значенням не повинно бути більше 30-40 мікрон різниці.
Якщо ж в ході діагностики виявилося, що на одному або різних частинах кузова нанесено більше фарби, це говорить про те, що авто швидше за все попадало в ДТП, після чого його перефарбували. Такі машини варто купувати з дуже великою обережністю, а краще зовсім відмовитися від цієї ідеї. Перевірити серйозність пошкоджень можна за наступними показниками:
якщо в ході перевірки з’ясувалося, що на одному з елементів кузова максимальний показник перевищує норму на 50 мікрон, хвилюватися не варто. Напевно попередній власник просто зафарбував невелику подряпину, ніяких серйозних пошкоджень автомобіля це за собою не спричинило;
у випадках, коли норма перевищена вже на 300-500 мікрон, це свідчить про досить серйозної аварії, що призвела до шпаклівку і рихтування деяких елементів. Тут вже знадобиться більш серйозне обстеження автомобіля;
якщо ж показники перевищують норму більш, ніж на 1000 мікрон, ДТП було дуже серйозним і не пройшло без важких наслідків для автомобіля. Це говорить про те, що продавець вирішив заощадити і не замінювати деталі, а просто покрив їх великим шаром шпаклівки. В подальшому це призведе до тріщин на покритті і інших серйозних проблем з автомобілем. Тому краще не зв’язуватися з покупкою таких машин – негативу від них буде більше, ніж користі.
Ми продовжуємо підбирати та перевіряти автомобілі по всій країні, щоб кожен українець міг придбати власний автомобіль в цей складний час.
Слава Україні!
Перевірити товщину лакофарбового покриття за допомогою спеціального приладу – завдання непросте, що вимагає часу, уважності та відповідальності. Навіть якщо у вас під рукою є такий прилад і ви розбираєтеся в технічній частині автомобілів, краще довірити цей процес перевіреного фахівця. Завжди варто трохи перестрахуватися і виділити гроші на перевірку авто перед покупкою, ніж згодом зіткнутися з необхідністю серйозного ремонту і куди більших витрат, а то і зовсім неможливістю використовувати автомобіль за призначенням.