Види та типи коробок перемикання передач

Одна з найважливіших частин транспортного засобу – коробка. Розуміння специфіки її роботи допоможе водієві уникнути безлічі неприємних ситуацій на дорозі та запобігти появі серйозних поломок. Але для того, щоб розібратися в особливостях функціонування КПП, необхідно знати, до якого різновиду коробок передач автомобілів вона відноситься.

КПП – агрегат, що відповідає за передачу моменту, що крутить, у напрямку від валу мотора до колес, зміна швидкості, порушення зв’язку між двигуном і трансмісією загалом. Є кілька варіацій КПП, і кожна з них має свої особливості.

Усі типи КПП поєднують деякі подібні характеристики. Пристрої оснащені шестірнями, а саме число передач, як правило, становить 4-6. Перемикання здійснюється шляхом з’єднання шестерень у тому чи іншому порядку. У цьому процесі також беруть участь синхронізатори та блокатори шестернів валу. Синхронізатори відповідають за стабілізацію швидкості обертання та забезпечують фіксування валом веденої шестерні.

Ми продовжуємо підбирати та перевіряти автомобілі по всій країні, щоб кожен українець міг придбати власний автомобіль в цей складний час.

Слава Україні!

Основні частини КПП:

  • картер;
  • синхронізатори;
  • механізм перемикання;
  • вали.

Картер – система, що включає всі вузли та головні частини КПП. Він розміщений на картері зчеплення та знаходиться в контакті з двигуном. Картер наполовину заповнюється олією, що допомагає знизити навантаження на шестірні під час тертя.

Завдання синхронізаторів – забезпечення плавного зчеплення шестерень, що дозволяє проводити перемикання передач без ударів та ривків.

Механізм перемикання оснащений важелем, виведеним у салон транспортного засобу. Саме цей пристрій дозволяє керувати всією КПП.

Вали необхідні для забезпечення обертання в картері і можуть мати різну кількість шестерень. Різні типи коробок мають різну кількість валів.

Усі види коробок передач: класифікація

Розрізняють декілька видів КПП автомобілів. Класифікацію, як правило, проводять за такими критеріями:

  • спосіб передачі потужності («механіка», варіатор, планетарні пристрої, гідромеханіка з співвісними валами);
  • кількість валів (два, три, багатовальні);
  • спосіб керування (робот, автоматизований, ручний).

Найбільш популярні коробки таких видів:

  • Механічна (механіка). Приваблює високим коефіцієнтом корисної дії, компактними розмірами, малою вагою. За досвідом величезної кількості автомобілістів саме механіка забезпечує найкращий розгін ТЗ за мінімальної витрати палива.
  • Автоматична (“автомат”). Максимально прості в експлуатації пристрої, що характеризуються збільшеною витратою палива та зниженням швидкості перемикання передач. Але їхня простота і зрозумілість сповна окупають недоліки.
  • Роботизована. Є гібридом механіки та автомата. Такі пристрої дуже схожі на механічні КПП, але при цьому керування їхньою роботою проводиться електронним способом.
  • Безступінчаста («варіатор»). Це новинка в автосвіті, що вже встигла отримати власних шанувальників. Приваблює відсутністю передач як таких. Перемикання відбувається плавно, без звичних для всіх щаблів.

Коробка передач авто «механіка»: конструкція

МКПП має на увазі ручне управління процесом перемикання передач. Водію необхідно постійно впливати на важіль для зміни ступеня швидкостей руху. За кількістю щаблів розрізняють кілька видів «механіки». Найбільшого поширення та популярності набули п’ятиступінчасті моделі.

Класифікацію МКПП проводять і за кількістю внутрішніх валів. У цьому випадку можна виділити 2 групи пристроїв – двовальні та тривальні. Перші широко використовуються на легкових авто із переднім приводом. Другі – на важких транспортних засобах та авто з будь-яким типом приводу.

“Роботи”: чим приваблюють такі пристрої на автомобілях?

Особливості роботи робота схожі з МКПП, але деякі елементи в процесі перемикання вдосконалені (наприклад, використовуються актуатори). З АКПП “роботів” зближує розташування зчеплення в самому корпусі КПП.

Конструкція роботизованої коробки включає один провідний вал з порожнистою внутрішньою частиною, завдяки якій відбувається кріплення ще одного валу. Правління пристроєм забезпечується за рахунок сервоприводів. Вони можуть бути засновані на гідравліці або електричними. Датчики двигуна підключені до мікропроцесора, який керує всією роботою пристрою.

Ми продовжуємо підбирати та перевіряти автомобілі по всій країні, щоб кожен українець міг придбати власний автомобіль в цей складний час.

Слава Україні!

“Автомат”: особливості конструкції

Що таке КПП у машині з «автоматом»? Пристрій може бути зібраний на базі гідротрансформатора або електроніки, а також бути призначеним для експлуатації на різних приводах. Конструкція АКПП забезпечує можливість керувати автомобілем без постійної ручної дії на важіль. Перемикання здійснюється автоматично.

Яку коробку передач вибрати?

Багато в чому приймати рішення варто виходячи з власних уподобань та навичок. Як кажуть досвідчені водії, починати освоювати керування краще з «механіки». Тільки так можна докладно і в деталях зрозуміти, як працює коробка передач та «відчути» авто. Сучасні автоматичні та роботизовані коробки не поступаються як і надійність класичній МКПП – так що вибір за вами.

Залиште заявку і ми з Вами зв'яжемося

Натиснувши кнопку “Відправити” я погоджуюсь на обробку моїх особистих даних на умовах, визначених політикою конфіденціальності.

Замовити дзвінок

Натиснувши кнопку “Відправити” я погоджуюсь на обробку моїх особистих даних на умовах, визначених політикою конфіденціальності.

Підібрати автомобіль

Натиснувши кнопку “Відправити” я погоджуюсь на обробку моїх особистих даних на умовах, визначених політикою конфіденціальності.